شبکه

بهترین کابل شبکه چه ویژگی هایی باید داشته باشد

کابل شبکه چه ویژگی هایی باید داشته باشد 1

جدول محتوا (دسترسی سریع)

برای دانستن انواع بهترین کابل شبکه ابتدا لازم است کمی با کابل شبکه اشنا شویم:
کابل های شبکه رسانه‌ای هستند که داده‌ها در آن جریان دارند و اطلاعات از دستگاهی در شبکه به دستگاه دیگری منتقل می‌شود.

برای اینکه هر نوع اطلاعاتی که بخواهد از طریق کابل شبکه از هر یک از این دستگاه ها ارسال و یا دریافت بشود باید مراحل نرم افزاری و سخت افزاری خاصی رو طی کند که این مراحل شامل دسته بندی اطلاعات، کد گذاری آن ها ، مشخص شدن مبدا و مقصد اطلاعات و خیلی مراحل دیگر باید طی شود که بعدا در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

در نهایت این اطلاعات آماده ارسال میشود که از طریق کابل LAN در شبکه انتقال پیدا می کنند . در حقیقت کابل LAN رابط بین این دستگاه ها و کامپیوتر ها می باشد که فقط اطلاعات رو رد و بدل می کند و هیچ دخالتی در اصل اطلاعات ندارد، اگه بخواهیم خیلی ساده توضیح بدیم ،کابل Lan مانند پیک موتوری هست که فقط اطلاعات رو از مبدا به مقصد میرساند وکمیت و کیفیت اطلاعات برایش فرقی نمیکند.

شناخت انواع کابل شبکه و دانستن درباره چگونگی ارتباط آنها با دیگر ویژگی های شبکه، به شما کمک می‌کند تا بهترین کابل شبکه موجود را انتخاب کنیم.

توجه داشته باشید که پیاده سازی دقیق و درست اولیه شبکه، شما را از ساعت ها عیب یابی سیستم معاف خواهد کرد. اگر درباره انواع کابل شبکه اطلاعات کمی دارید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا دانش خوب و به روزی در این زمینه کسب کنید.

نوع کابل چه در شبکه های محلی و LAN و چه در شبکه های WAN نقش مهمی ایفا می‌کند اما شما فقط در کابل کشی شبکه خودتان تصمیم گیرنده هستید و کابل کشی WAN بر عهده اپراتورها است.

انواع کابل مورد نیاز شبکه یا به عبارتی کابل شبکه LAN، عبارتند از:

  • کابل زوج به هم تابیده Twisted Pair
  • کابل Unshielded Twisted یا UTP
  • کابل کواکسیال Coaxial
  • کابل چند جفتی Multi Pair
  • رسانه دیگری به نام بی سیم و وایرلس هم داریم که به عنوان وای فای شناخته می‌شود.

بهترین کابل شبکه

کابل شبکه

رای انتخاب بهترین کابل شبکه ابتدا باید نیازخود را شناسایی کنیم و بدانیم از نوع کابل چه انتظاری داریم و با توجه به نوع کاربری نوع کابل را انتخاب کنیم؛مشاوران ما در تیم کابلینو آماده پاسخگویی به سؤالات شما در این زمینه است.
کابل‌های اترنت بر اساس مشخصات مختلف به دسته‌های (“cat”) عددی پشت سرهم استانداردسازی شده‌اند؛ مانند Cat4، Cat5، Cat6 و … . کابل‌هایی که عدد بزرگ‌تری دارند استاندارد جدیدتری دارند و این کابل‌ها اصطلاحاً دارای سازگاری عقب رو هستند.
در برخی مواقع این دسته‌ها را می‌توان با توضیح بیشتر و یا با کمک استانداردهای آزمایشی مانند Cat5e و Cat6a به زیر دسته‌های بیشتری تقسیم کرد. با شناخت کابل‌های Cat5، Cat5e، Cat6، Cat6a پیدا کردن بهترین کابل اترنت آسان‌تر می‌شود.
آیا می‌دانید که چگونه متناسب با نیاز خود بهترین کابل اترنت را انتخاب کنید؟
کابل های شبکه مانند سرور مرکزی و سوئیچ ها، بر بازدهی و ارتباطات کلی اثرگذار هستند.
از Cat5e می‌توان در بسیاری از خانه‌ها و دفاتر کار استفاده کرد.
Cat6 و Cat6a در برپا کردن یک شبکه‌ی بزرگ مانند مراکز داده و سرورهای پرسرعت کاربرد دارند. به هر حال تصمیم نهایی شما به نیاز شما و تقاضای شبکه‌ی شما بستگی دارد.

نوع کابل

سرعت انتقال اطلاعت

پهنای باند

CAT3

10 مگابیت بر ثانیه

16 مگاهرتز

CAT5

100 مگابیت بر ثانیه

100 مگاهرتز

CAT5e

1 گیگابیت بر ثانیه

100 مگاهرتز

CAT6

1 گیگابیت بر ثانیه

250 مگاهرتز

CAT6a

10 گیگابیت بر ثانیه

500 مگاهرتز

CAT7

10 گیگابیت بر ثانیه

600 مگاهرتز

CAT8

25-40 گیگابیت بر ثانیه

2 گیگاهرتز

بهترین کابل شبکه cat6

کابل شبکه CAT6 توانایی انتقال اطلاعات تا سرعت 10 گیگابیت در ثانیه با فرکانس 250 مگاهرتز را دارا می باشند. که تست های مربوطه با دستگاه های فلوک انجام می شود.
در مقایسه با کابل های شبکه CAT5 و CAT5e که نرخ پیچش آن ها در هر سانتی متر برابر 1.5 تا 2 می باشد، این کابل ها پیچشی در حدود 2 و بالاتر از آن در هر سانتی متر دارد.
تفاوت مقدار پیچش در این کابل نسبت به نسل های گذشته خود، باعث کاهش نرخ تداخل سیگنالی شده است همچنین در کابل CAT6 مقدار نویز کاهش یافته است.
البته توجه این نکته حائز اهمیت است که مقدار پیچش در هر سانتی متر می تواند در برند های مختلف متفاوت و منحصر به فرد باشد.

مقایسه کابل CAT6 با نسل‌های قبلی کابل شبکه

کابل شبکه CAT6 در مقایسه با نسل های پیشین خود ، به خصوص کابل های شبکه CAT5 و CAT5e ، روکش ضخیم تری نیز دارند. جنس روکش بیرونی کابل ها از نوع PVC و LSZH یا LSOZ می باشد، که برای مراکز حساس تر معمولا از روکش LSZH استفاده میکنند.
با وجود اینکه استاندارد اترنت برای طول 100 متر است، اما این کابل ها اطلاعات در طول 35 تا 55 متر را (این تفاوت به خاطر مقدار تداخل سیگنالی است) با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه انتقال می دهند.
در انتهای این کابل شبکه همانند گذشته از کانکتور استاندارد RJ-45 استفاده می شود که به معنی سازگاری با اکثر تجهیزات شبکه خانگی و اداری است. با وجود اینکه کابل CAT6 و CAT6A دارای کارایی بالاتری هستند ، اما هنوز بسیاری از شبکه های محلی از کابل های شبکه CAT5E به دلیل مقرون به صرفه بودن استفاده می کنند. با این وجود قطعا کسانی که سرعت بالاتر برایشان در اولویت است، کابل CAT6 را انتخاب می کنند.
کابل شبکه CAT6 UTP را اغلب در داخل مجموعه استفاده می شود. کابل CAT6 SFTP اغلب در خارج از مجموعه به کار گرفته می شود. کابل های شبکه Outdoor اغلب به رنگ مشکی است. کابل های Indoor اغلب به رنگ های مختلف تولید می شود.

قیمت گذاری انواع بهترین کابل شبکه های موجود در بازار

قیمت هر متر کابل شبکه با توجه به جنس آن قیمت گذاری می شود.
کابل UTP دارای 4 زوج سیم به هم تابیده ای است که توسط هیچ لایه محافظ از جنس فویلد و شیلد محافظت نمی شود. این محافظ نه به صورت کلی و نه به صورت جداگانه وجود ندارد. اما در پاسخ به کابل SFTP چیست به زوج های بهم تابیده ای اشاره شد که علاوه بر ژاکت محافظتی به وسیله شیلد و فویل نیز محافظت می شوند. به همین دلیل است که کابل UTP نسبت به SFTP ارزان تر است.
اما برای اطلاع دقیق از قیمت انواع کابل میتوانید با واحد فروش کابلینو ارتباط برقرار کنید.

کلام آخر

کابلینو با گردهم آوردن تیمی جوان و متخصص و ارائه محصول کاملا ایرانی و قابل رقابت با نوع خارجی آن قصد دارد این امکان را برای کاربران گرامی فراهم آورد تا تجربه یک خرید مطمئن را داشته باشند؛
با کابلینو، نسلی نو از کابل ها را تجربه کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *